تاریخچه ای از طب سوزنی

ساخت وبلاگ

به طور کلی، شواهد نشان می‌دهد که درمان کوتاه‌مدت با طب سوزنی فواید طولانی‌مدتی ایجاد نمی‌کند. برخی از نتایج تحقیقات نشان می‌دهند که طب سوزنی می‌تواند برخی از انواع درد را کاهش دهد طب سوزنی، اگرچه اکثر تحقیقات نشان می‌دهند که اثرات ظاهری طب سوزنی ناشی از خود درمان نیست. یک بررسی سیستماتیک به این نتیجه رسید که به نظر می رسد اثر ضد درد طب سوزنی فاقد ارتباط بالینی است و نمی تواند به وضوح از سوگیری تشخیص داده شود. یک متاآنالیز نشان داد که طب سوزنی برای کمردرد مزمن مقرون به صرفه است به عنوان مکملی برای مراقبت های استاندارد، در حالی که یک بررسی سیستماتیک جداگانه شواهد کافی برای مقرون به صرفه بودن طب سوزنی در درمان کمردرد مزمن نشان داد.

طب سوزنی به طور کلی زمانی ایمن است که توسط پزشکان آموزش دیده با استفاده از تکنیک سوزن تمیز و سوزن های یکبار مصرف انجام شود. هنگامی که به درستی تحویل داده شود، نرخ پایینی از عوارض جانبی عمدتا جزئی دارد. با این حال، حوادث و عفونت‌ها اتفاق می‌افتد و با بی‌توجهی پزشک همراه است، به‌ویژه در استفاده از تکنیک‌های استریل. مروری که در سال 2013 انجام شد بیان کرد که گزارش‌های انتقال عفونت به طور قابل توجهی در دهه گذشته افزایش یافته است. شایع‌ترین عوارض جانبی گزارش‌شده پنوموتوراکس و عفونت‌ها بودند. از آنجایی که عوارض جانبی جدی همچنان گزارش می شود، توصیه می شود که طب سوزنی به اندازه کافی برای کاهش خطر آموزش ببیند.

تحقیقات علمی هیچ شواهد بافت شناسی یا فیزیولوژیکی برای مفاهیم سنتی چینی مانند چی، مریدین ها و نقاط طب سوزنی پیدا نکرده است، و بسیاری از پزشکان مدرن دیگر از وجود انرژی نیروی حیات (چی) یا مریدین ها، که بخش عمده ای از اوایل بود، حمایت نمی کنند. 

تاریخچه ای از طب سوزنی...
ما را در سایت تاریخچه ای از طب سوزنی دنبال می کنید

برچسب : طب سوزنی,آژند رهساز, نویسنده : رضا ربانی jjjavidshhaghaghi01 بازدید : 85 تاريخ : سه شنبه 29 شهريور 1401 ساعت: 14:28